Diety z jakimi obecnie możemy się spotkać to wiele różnych propozycji, które mają zapewnić nam lepsze samopoczucie. Oczywiście wśród tych różnych diet są takie, które mają zagwarantować skuteczną utratę kilogramów. Do nich bez wątpienia zalicza się dieta keto, która w ostatnich kilku latach dość mocno się spopularyzowała i zyskała sobie zwolenników. To kolejna dieta niskowęglowodanowa, jaka stała się w ostatnich latach bardzo popularna. Tym razem jednak nie białko przeważa, ale stawiamy na tłuszcze. 

Dieta tłuszczowa – szybka utrata kilogramów 

Dieta ketogeniczna, którą tutaj proponujemy to nowa forma diety niskowęglowodanowej, w której najważniejszym składnikiem jest tłuszcz. Ma on stanowić między 80 a 90% wszystkich kalorii przyjmowanych przez organizm, gdzie przy normalnym żywieniu jest to do 30%. Różnica będzie więc rzeczywiście istotna. Trzeba więc liczyć się z tym, że dieta keto będzie bardzo dużą zmianą dla naszego organizmu, a co za tym idzie trzeba do prowadzenia takiej diety odpowiednio się przygotować. 

Jakie posiłki należy wykluczyć? 

Przede wszystkim przepisy ketogeniczne zakładają minimalizowanie spożycia białka i węglowodanów. Kluczowym składnikiem będą tłuszcze, których powinno przypadać 4 gramy na jeden gram białka i węglowodanów. Co za tym idzie przepisy diety keto wykluczają używanie produktów zbożowych, nie można spożywać żadnych cukrów. Dla większości osób przechodzących na taką dietę odmiana będzie rzeczywiście bardzo duża, dlatego to co ważne to obserwacja jak organizm na te zmiany zareaguje.

Dieta ograniczająca węglowodany
4.1 (82.11%) 57 głosów