Aranżacja biura na wczesnym etapie

Aranżacja biura na wczesnym etapie

Dla firm

Wybór idealnej powierzchni biurowej, negocjowanie warunków najmu, opracowanie planów powierzchni i opracowanie aranżacji wnętrz, prace wykończeniowe. Przeprowadzka do nowego biura może być bardzo skomplikowanym procesem, zwłaszcza jeśli projektowanie biura przewiduje realizacje fit out

Czym jest fit out?

Fit out co to jest? To proces, w którym wyposażenie biura ma być dostosowany do wymogów pracowników, tak aby czuli się oni maksymalnie komfortowo. Aranżacja biura fit out pozwala tym samym uzyskać większą wydajność pracy. Fit out firmy opiera się bowiem na prostym założeniu, że warunki wpływają na samopoczucie, a tym samym jakość pracy.

Cały proces jest raczej skomplikowany i obejmuje planowanie, wybór opcji, finalizację transakcji, aranżację przestrzeni i wreszcie relokację. Po tym, jak klient wybierze najbardziej atrakcyjny budynek, nadszedł czas na dokładną analizę. W tym momencie dobrym pomysłem jest zapewnienie wsparcia kierownika projektu, który pomoże klientowi zdefiniować jego wymagania techniczne, a także wskazać, czego jeszcze można oczekiwać od budynku biurowego.

Ekspert porówna standardy techniczne wielu budynków, w tym ich ustawienia architektoniczne, instalacje budowlane, aranżacje przestrzeni, a także oferowane pakiety wykończeniowe i budżety przeznaczone na te cele. Kierownik projektu będzie towarzyszył klientowi przez cały czas trwania projektu, aż do przekazania i przeniesienia do nowego biura. Ponadto warto zauważyć, że ten ekspert techniczny to w rzeczywistości cały zespół ludzi, którzy posiadają dogłębną wiedzę i doświadczenie w zakresie budownictwa, systemów budowlanych, architektury, a także kosztów.

Wiedza techniczna podczas wyboru budynku

W tym momencie ekspert techniczny zna już specyficzne oczekiwania klienta i może dokładnie porównać dostępne oferty. Sprawdzi, czy „plany przestrzeni” ilustrują rzeczywiste zapotrzebowanie klienta na przestrzeń i obejmują wszystkie wymagane aranżacje stanowisk roboczych, sal konferencyjnych oraz obszarów użyteczności.

Nie ma jednego, szeroko stosowanego standardu rynkowego dotyczącego zapewniania powierzchni, a właściciele oferują różne standardy wykończenia. Kierownik projektu skoncentruje się na wszystkich szczegółach związanych z wyżej wymienionymi czynnikami i ich wpływem na koszty. Ponadto kierownik podzieli je na części składowe, aby łatwiej je porównać, a także wyjaśnić klientowi, co otrzymają od właściciela budynku i jakie dodatkowe koszty mogą wiązać się z tym procesem. Wszystkie dodatkowe koszty zidentyfikowane na tym etapie zostaną wykorzystane w dogłębnej analizie finansowej każdej opcji.